Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Ocena pomysłu
Ankieta jest zamknięta.
Chciałbym aby to wprowadzili
80.00%
8 80.00%
Nie chce tego
20.00%
2 20.00%
Obojętne mi to
0%
0 0%
Razem 10 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dodatkowy trening
#1
Nick: Seasi/716
Pomysł:

Moim nowym pomysłem jest stworzenie dodatku o nazwie "zdolności".
1. Co miałoby to być i do czego służyć?

Oczywiście jak każdy gracz starałem się znaleźć kolejny oryginalny sposób na zdobywanie dodatkowych umiejętności. Jednak mój pomysł znacznie różniłby się od typowego klikania, lecz wymagać będzie poświęcenia czasu. Otóż proponuję wprowadzić utrudnione zdobywanie umiejętności balansu czy też wybicia. Przejdźmy do rzeczy:

Moim pomysłem jest wyróżnienie kilku zdolności po, których osiągnięciu dostaniemy dodatkowe umiejętności. Etapy ideii:

1 Etap - rodzaje zdolności
Zdolności:
a) związane z wybiciem
- duża prędkość najazdu
- mocne wybicie
- optymalne wyjście z progu
b) związane z balansem
- stabilny lot
- walka z wiatrem
- lot w kształcie V
c) związane z lądowaniem
- lądowanie awaryjne
- odpowiedni moment lądowania
- lądowanie telemarkiem

Oczywiście to są tylko przykładowe zdolności, które można zmienić.
2. Etap - poziomy zdolności i liczba umiejętności
Każda zdolność posiadałaby kilka poziomów, np. 10
Liczba umiejętności za poszczególne poziomy:
1 - +10 balans(wybicie, lądowanie)
2 - +20 balans(wybicie, lądowanie)
3 - +30 balans....
4 - +40 balans...
5 - +50 balans....
6 - +60 balans...
7 - +70 balans...
8 - +80 balans...
9 - +90 balans...
10 - +100 balans...

To jakie umiejętności zależałoby od tego z jakiej grupy zdolności będziemy zdobywać, np. mocne wybicie dawałoby umiejętności wybicia, a stabilny lot balans.

3. Etap - czas
Czas zdobywanie tych umiejętności. Tutaj jest odpowiedni moment na przedstawienie utrudnienia. Otóż jeżeli komuś zależy na szybkim zdobyciu umiejętności niestety będzie musiał poświęcić bardzo dużo czasu. Ponieważ skoki narciarskie są trudnym sportem a zdobycie dodatkowych zdolności z pewnością pomaga.

Proponowane czasy trwania poszczególnych poziomów zdolności:
1 poziom - 10 minut
2 poziom - 20 minut
3 poziom - 30 minut
.
.
.
10 poziom - 100 minut
Analogicznie do każdej zdolności.

4. Etap - sposób zdobycia tych zdolności

I tutaj chyba najtrudniejszy etap tego pomysł. Długo zastanawiałem się co mogłoby to być. Z uwagi na to, że jest to gra typu "klikanka" to musi być to coś, co polegałoby na jednym lub dwóch kliknięciach. Ale czemu nie wprowadzić kolejnego utrudnienia? Czegoś co zmusi do myślenia i zastosowania odpowiedniej taktyki?
Oto wyniki moich przemyśleń:
Jedyne co nas zmusi do logicznego myślenia to matematyka, a dokładniej liczby. Moim zdaniem musi to być jakaś zabawa związana właśnie z nimi. Proponuję stworzenie dla 3 rodzai osobnych gier, tak aby nie dopadła nas monotypiaSmile.

Przykładowo dla umiejętności lądowania najłatwiejsza zabawa, bo najmniej wartościowe umiejętności.Najtrudniejsza oczywiście dla balansu.

Lądowanie:
1 poziom - pojawia się nam liczba 8. Musimy ze zbioru liczb wybrać taką przez którą dzieli się 8, np. 3, 2 , 7. Oczywiście dzieli się przez 2. Ktoś powie jakie tutaj utrudnienie? Otóż tłumaczę dalej. Każdy poziom zwiększa przedział liczb a dodatkowo podane będą liczby które dzielą się rzeczywiście przez 8, ale nie te były na mysli.
Prosty przykład 4 poziom lądowania telemarkiem:
Proszę wyznaczyć 3 prawidłowe liczby, które dzielą się przez 64.
Zbiór liczb: 1 7 32 45 2 64 33 4 8 12 16 0
Typuje ktoś 32 2 i 0
Liczby wytypowane poprawnie ale system akurat wybrał: 64 32 i 1. Więc po odczekaniu (40 minut-patrz 3 etap-czas) próbujemy ponownie póki nie trafimy poprawnych liczb. Przy czym należy zrobić tak aby każdy gracz na każdym etapie miał inne liczby wybrane przez system, żeby nie myło możliwości ściągania itp. Po wytypowaniu 3 liczb dostajemy informacje, które typowaliśmy poprawnie. Wydaje się to proste prawda? Im wyższy poziom tym trudniej wybrac bo większy zbiór liczb. Przedstawione przeze mnie to tylko przykłady.

Wybicie
Na początek przedstawiony jest zbiór liczb: 1, 5 ,8 , 34, 17, 41 , 60
Z tych liczb należy ułożyć kilka liczb które system wylosował.
Przykład:
3 poziom wybicia
Ze zbioru liczb: 1, 5 ,8 , 34, 17, 41 , 60 należy złożyć 3 liczby
Składam takie: 15 , 58 i 341. System wybrał takie: 15, 51 oraz 345. Trafiłem poprawnie jedna wiec za 30 minut, przedstawiam po raz drugi 15 51 oraz 605. Informuje mnie system że trafiłem 15 i 51 i po 30 minutach próbuje dalej. Myślę, że prosteSmile Analogicznie wyższy poziom coraz trudniej.

Balans:
Jak wspominałem musi być to najtrudniejsze. System znów przedstawia zbiór liczb oraz koleje działania po wykonaniu których uzyskamy określony wynik.
PrzykładTongueoziom 3 balans
Aby uzyskać wynik 64 musimy wykonać kolejno działania dodawania i mnożenia z podanego zbioru liczb
Zbiór liczb: 16 2 4 16 7 32 64 5
Po zastanowieniu wybieram tak: 16, 16, 32
System odbiera Twoją kolejność liczb w taki sposób: (16+16)*32 co daje wynik 1024=błędny wynik, wiec po 30 minutach próbuje jeszcze raz. Wybieram 16 16 i 2. System liczy (16+16)*2 co daje wynik 64 więc poprawny. Większy poziom trudniejsze działania. Dodatkowo wprowadzić należy taki zbiór liczb, że po dokonaniu działań na wybranych przez siebie wynik jest prawidłowy, lecz nie wytypowano tych samych liczb co system.

Cel: Zmuszenie do logicznego myślenia i większej rywalizacji
Plusy: Powyżej
Minusy: Trochę pracy, lecz większość sam mogę przygotować

Każdy z etapów może podlec aktualizacji i zmian. Ja przedstawiam swój pomysł a wy możecie go zmienić dopracować itd. Chciałbym zwrócić uwagę, że zależało mi również na zmotywowaniu do myślenia graczy a nie na zwykłym klikaniu i szybkim nabijaniu umiejętności. Zapraszam do oceny i komentowania. Pozdrawiam SeasiSmile
 
#2
Pomysł z zdolnościamy fajny ale żeby je zdobyć to trzeba się będzie troszke pomęczyć Big Grin Ale co tam czego sie nie robi dla umiejętnośc w grze xd
 
#3
Właśnie o to chodzi - o wymagania
 
#4
Pomysł dobry Wink co prawda z matematyki dobra niee jestem ale podoba mi sie Smile
 
#5
Każdy etap w tym pomyślę można zmienić więc oczekiwałbym od osób, które oceniają pomysł negatywnie rzetelnej wzmianki co by zmieniły. Pozdrawiam
 
#6
Nie trzeba być dobrym z matmy żeby to ogarnąć Tongue to jest banalnie proste xd
 
#7
No też tak myśle, zadania się róznią od siebie by nie było to za nudne. Nie podałem jako przykłądu jakieś trudne zadania z logarytmów różniczek itp. Zwykłe działania na liczbach.
 
#8
Ja co prawda wolałbym żeby było troche inaczej w wybieraniu tych liczb Big Grin chodzi mi o takie coś jak w Footb*** **** gdy się tricki trenuje Big Grin Ale to też może być Smile
 
#9
Głównie pomysł należy dla tych wytrwałych chcących nabić umiejętności przy poświeceniu znacznej ilości czasu oraz ruszenie głową
 
#10
Więc ten trening powinien być dostępny np. od 2,5k um. albo nawet więcej Tongue
 
  


Skocz do:


Przeglądanie: 1 gości